followers

Friday, February 11, 2011

HLOVATE...sentiasa di hati

salam..

hai sume..(tgn hi five dihayun ke kanan cam bro MH slalu buat mase kem tautan hati)..sehat??
hoho...(^^,)cat skrg ni tengah sibuk melayan novel..ngee..test2 tengah beratur menunggu pn sempat lg nk layan2 novel ni..pe kes??haha


Tunas- HLOVATE


yaaa...this is the 1st novel i ever bought all my life..dulu mase sek. menengah, cat x men la baca2 novel ni. sbb nmpak cam tebal sgt macam novel bukit kepong yg membosankan and of coz la it will take time tuk habiskan kn? malas r...baik wat excercise fizik drpd dok melangok baca novel ats katil 24 jam.kan? haha. <-- mcm la awak tu rajin sgt. oh, pliiiissss la..=p 


then, ada satu ari tu  (kt cube asrama) cat nmpak member katil sebelah tengah layan novel Alaf21. ( sure korg pon layan kn...kn2..*angkat kening double jerk ) tajuk die pe-menda-tah-tak-ingat..so, cat pon tgk je la die layan feeling sorg2. kejap senyum, kejab sedeyh, sat g gelak2, pastu sdey balik. tah pape tah..putus fius pe? hmm..dlm hati da mula curious da ape la yg bez sgt ngn buku setebal 500 lbh muka surat tu...ape lg, cat pon dtg kt die n tny " Am, novel sape tu? pasni ada org cop x?hehe.." (ayat standart nk baca novel org len bg mereka2 yg jimat-cermat xmo beli novel sendiri) 

that's it..akhirnya, setelah 16 tahun hidup kt dunia ni, tu la kali pertama cat baca novel..hihik. bez rupenye layan novel ni...serius x borink n xkn sedar yg kite da dok ats katil tu bape lame. org len lalu lalang depan mata pon mmg sah2 la x perasan. feeling habes der...tp kalo baca buku teks sejarah, komfem blom sampai 15 mnt da terlentok da. bak kata cikgu Armran (cikgu sub sejarah time F.5) 'buku teks sejarah adalah ubat tidur yg paling mujarab'..nk tahu, try la.haha

sekarang ni baru la cat kenal sape hlovate, Damya Hanna, Anis Ayuni, Aisya Sofea, Dhiya Zafira , Habiburrahman El Syirazi dan yg seangkatan dgnnyer..
emm..hlovate. penulis novel yg xpernah diketahui siapakah die yg sebenarnye. sape2 yg da penah baca novel die mesti curious nk tahu. die ni pempuan ke? student or worker? kalo student, penah amik kos medic ke? or engineer? oldschool punye org ke? xpon underground? haha..mcm2 spekulasi ye di situ..entah la...yg penting novel2 die mmg bez. gaya penulisan die pon  lepak2 je..n sgt sarkastikus de asbestosis la. kalo baca mmg xtahan nk gelak je memanjang. hebat punye hiperbola..cat pon kadang2dah terikut2 gaya bhs die tu..hailaa...jgn mara hey..


Die ni mmg unik la..siap bole cipta lagu sendiri lak tu..


~HLOVATE~ You wonder
Is it an angel or yet
Maybe a sweet dream that you can’t forget
So close yet far-fetched
Causing you to float on the line
between reality and fantasy

c/o Haunted the nightmares
Creates the ecstasy
Hlovate~oh poisonous honey
Love and hate
Driving me crazy

The poison ivy of Venus
Killing with venom so sweet
You’re losing your head
Don’t want it yet it keep haunting
Losing yourself in the suffocating mist

c/o

The blind arrows of
Piercing cold ice and
warm melting heart
Tearing me apart




This is copy and paste from jemariseni.com


HANYA INGIN DIKENALI dengan nama Hlovate. Cerita pertama yang ditulisnya ialah GreaTroublemaker_i, ketika menuntut di tingkatan 3. Menulis baginya adalah satu cara untuk berkongsi dan meluahkan rasa.

Antara kata-kata Hlovate:
"... menulis bukan sebab aku nak cipta dunia fantasi. Hanya contengkan apa yang nak dikongsi dengan orang lain tentang apa yang diketahui. Aku tak banyak ilmu. Aku cuma tau kisah hidup ~ aku, famili aku, kengkawan aku dan orang keliling aku. Dunia ni 'classroom' yang paling besar dengan Allah sebagai 'Teacher the Almighty'. Aku banyak belajar dengan tu. Aku tak pandai tulis bahasa bunga-bunga untuk harukan hati orang. Aku 'just' tulis apa yang aku rasa dan nak orang rasa. Tapi macam kata kawan aku, 'everything needs commercial value and attraction force'; maka aku pun 'draw' je cerita tu ikut 'taste' orang yang nak baca, tapi dengan 'core' yang aku ada sebagai 'basic color', nak 'share' dan bercerita rasa dengan orang bukan senang."

Katanya lagi:
"Aku tak pandai melukis, jadi aku tak boleh 'draw n paint' perasaan aku
Aku tak pandai menyanyi, aku tak boleh lagukan hati aku
Aku tak ada 'art n skill', maka aku tak boleh nak 'shout out' buat 'graffiti' kat mana-mana dinding... dan sebenarnya aku tak pandai pun menulis... aku tau 'throw out n spill' je..."



antara karya-karya die yg laen mcm Aa+Bb, Rooftop Rant, 5 Tahun 5 Bulan, Versus, and Gurindam Jiwa...untuk sape2 yg x pernah minat n x terlintas pon lam kepala nk baca novel pape, puh-liss try la skali baca novel Hlovate ni. sure korg tergamam jatuh rahang baca citer die.haha.....

Tu dia...haha..kalo nak tahu lebih lanjut bole la tgk website ni ae..hlovaterror.blogdrive.com 
 hihik..tetiba je jadi promoter Hlovate tanpa gaji lak rini kn..okay la...nk siap2 balik umah ni..nk abeskan TUNAS n Aa + Bb...bubye..=)



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

wanna share this post??? ok ^_^

My Awesome BFFs blog's

miaoww...miaoww

Daisypath Anniversary tickers

My Blog List