followers

Monday, April 18, 2011

Si Dia Yang Ku Sayangi


Love Is Blind


suatu masa dulu..
 suatu saat dulu..
dia hadir di sisiku..
pertama kali ku berkenalan dgnnya semasa 
melangkah ke Tingkatan 4...

suatu pagi di kantin sekolah men. keb. subang..
kwn2 ku kecoh dgn keputusan  tawaran masuk ke mrsm.
aku hanya melihat telatah mereka.
melihat aku hanya menyepi..
sorg drpd kwnku memberitahu 1 berita yg mampu membuatkn jantungku
berhenti berdetak sbb abes batery.
aku telah berjaya mndpt tawaran memasuki mrsm kepala batas, PULAU PINANG.
''ape?! biar btul ni? pu..pu..lau pinang?''
bkn tawaran itu yg mengejutkn diriku tetapi mrsm yg ditawarkn itu.
MRSM Kepala Batas, Penang..*telan air liur
begitu jauh sekali aku 
ditempatkan sehingga ke hujung utara nuh...(cat dok kat shah alam)
bagi seorang anak yg tdak pernah berjauhan dgn parents walau seketika cuma
amatlah sukar bukan?
untuk meninggalkan family n merantau ke negeri org.
huuu..
walaupun  rse berat hati , dgn adanya sokongan 
 padu  daripada family, aku tetap gagahkan diri membawa diri ke mrsm tu juga..

pada tanggal 16 April 2007,
pertama kali aku menjejakkan kakiku ke Dewan Milenium di maktab baru itu.
yg seronoknye there's no senior. so, no one can bully me at all..oyeayh!
i'm the 1st batch of mrsm kepala batas..wee..=)
dan di sana aku mula mengenali si dia..
si dia yg sentiasa menarik perhatianku setiap kali berada di dalam kelas.
si dia yg xpernah jemu mendugaku..
si dia yg selalu merunsingkan diriku..
si dia yg selalu membuli dan mengenakanku..

aku sering tertanya2
kenapa?
kenapa?
kenapa?
kenapa dia perlu hadir dalam hidupku?
kenapa dia hadir dan menyusahkan urusanku, hidupku?
aku sering kali gagal untuk menanganinya.
amat payah untukku menyelesaikan masalah yg satu ini.
aku sgt2 menyampah dengannya..
benci! x suke! meluat! ah, whateva la..
selalu membuatkn diriku sakit hati..
tiada sekelumit ruang pun dalam hatiku untuk dia..
x akan!
never!
nehi!
mey yong!
disebabkan itu, aku telah cuba sedaya upaya untuk lari darinya..
menjauhkan diri setiap kali dia cuba mendekatiku,
menghapus tiap bayangan yg kadang kala terlintas dihati,
menghapus tiap bisikan yg kedengaran,
tapi..
tapi..
tapi..semakin aku menjauhkan diri,
tiap kali tu jugalah aku merasa yg
dia menjadi semakin dekat denganku,
semakin dekat disisiku,
semakin dekat dgn hatiku,
sehinggalah aku memasuki alam universiti..

di universiti,
dia semakin mendekati ku tiap saat, tiap detik,
kali ini lebih sukar untuk aku melarikan diri..
pabila setiap hari bersamanya
makin lame 
perasaan benci dan x suke yg tersimpan selama ni untukknya
bertukar kepada satu perasaan yg sukar untuk diungkapkan dgn kata2
ada sumthg di dalam hatiku yg sgt sukar skali untukku 'interprete' kn
aku resah tatkala berjauhan dengannya
aku sunyi jikalau sehari x menghubunginya
aku rindu pabila dia senyap tanpa sebarang kata
aku..
aku...
dan..akhirnya
aku tewas
aku kalah
aku rebah di sisinya...
dan sekarang baru aku sedar betapa aku menyayangi dirinya

sayang,
ku mahu kau tahu
aku amat menyayangimu sepenuh hatiku,
moga perasaan ini
dapat aku pertahankan
hingga
ke akhirnya..
insyaALLAH....(^_^)


kini baru aku mengerti betapa pentingnya CHEMISTRY
dalam hidup seseorang yg bakal bergelar pharmacist
ouh CHEMISTRY...i xkn pernah dapat lupakan u sampai bile2..
u will be always stay in my heart..
forever n ever...

-THE END-


p/s: buat teman2 seperjuangn..gudluck untuk paper biochem ari khamis depan. n also 4 other subjects too. ganbate kudasai! wish me luck to k..adios  >.<
(baca2 balik, omg..biar btul cat yg tulis sume ni..haha..kartun. saje nk ilangkan stress tu)


                                                                                 

7 comments:

  1. hehe.. Cat was in love.. hepi owez dear..diri ini doakan korg bahgia sampai bile2.. :) hehehe

    ReplyDelete
  2. athirah : correction..not 'was' she is in in :DD

    to the sweet sweet cat : I greet you with gratitude and leave with full prayer for your happiness here and always

    a very deep deep entry.

    ReplyDelete
  3. tito: haiz..tito2...haha..tq dear >.<

    noraishah zamri:uuuwww...;)

    hafiy halim :TQVM my fren, da geek...

    dee: good2..let it be in our heart foreva..(^_^)

    ReplyDelete
  4. halamak! *tepuk dahi. silap plak.ahaks
    time kasih hafiy halim. :DD

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

wanna share this post??? ok ^_^

My Awesome BFFs blog's

miaoww...miaoww

Daisypath Anniversary tickers

My Blog List