please enter your link kay. (juz ignore this sentence " If u are participating bla bla bla.."

followers

Friday, May 20, 2011

SURAT UNTUK ADIK



Salam.



Hai angah..apa khabar? Sehat?
Along kt cni baik2 je…biasalah makin bum sbb kuat makan.ngee>.<
Di sini along nak ucapkan selamat hari lahir yg ke-18. sume kt umah ni wish angah taw. So, jgn nanges2 ye kt plkn tu kalo xde org wish..kitorang sentiasa ingat kt angah.
Hmm..dah beso da adik akak ni ye.
Dah 18 tahun pn. Dah bole kawin pn. Haha..jgn nak ngada2 ep. Blaja dlu baru kawin ,okay?

Amacam kt plkn tu?
Mknn sedap?
Da dapat kawan?
Lagu khidmat negara da hafal lom tu?
Kuat x nk bangun kol 5 pg, g surau n berhimpun kt pdg kawad kol 6.30 pg nyanyi lagu n baca ikrar?
Bez x kelas modul pembinaan karakter yg da mcm kt kelas tadika tu?


Hehehe..banyak Tanya lak kn.
Angah baik2 taw kt sna tu. Jaga diri elok2. kalau sakit gtaw cikgu, g klinik.taw!
Makan bagi cukup 6 kali sehari ok..jangan tdo lambat2 sgt. Nty xleh bangun subuh. Kamu tu dah la liat nk bangun. Kalau free tepon la along ni. Owg nk jgk tahu dy tu ok ke x kt sna. Xdpt nset , public fon kn ada. Huhu..

Angah…
Along sayang angah <3
Jadilah seorang manusia yg kuat n tabah k..
Dengar cakap ibu..abah…
Jangan tinggikan suara bile bercakap ngn dorg.
Kita x nmpk hati dy n perasaan dorg mcm mne ..
Kita pn xtahu kalo ape yg kita ckp tu da kecikkan hati dorg.
Kalau ibu suruh buat sumthg, ikut..jgn melawan.
Kalau xnk buat, cakap kt dy elok2 k. dy ibu kita Ngah.. Ibu yg bersusah payah membesarkan kita. Kita kne hormat dy. Abah pn..
Jangan sesekali angah tipu ibu n abah k..
Kalo nak kuar tu cakap betul2 nak g mne, dgn sape. Be honest k..

Along tahu adik along ni baik..cume tu la..kadang2 kita terlupe sume tu. Kita lupe sape mereka. Kita lupa sape yg dah jaga kite dari kecik. Kita nak ikut hati kita je. Sampai terlupa untuk jaga perasaan diorang. Kalau tade ibu n abah, tade lah kita kt dunia ni. Ingat tu.
Jaga perasaan mereka. Jaga hati mereka. Ibu dan abah sangat sayangkn angah.
Angah tahu kn? Kalau dorang marah2 ke ape, itu semua untuk kebaikan angah jugak. Ibu n abah nak yang terbaik untuk angah. Angah kne paham tu. Jangan terlalu ikutkan hati dan perasaan ye dik. Along nak adik along jadi seorang anak yg baik dan solehah. Patuh n taat ngn ibu n abah. Dan yang paling penting taat kepada YANG MAHA ESA.
Kalau angah ada masalah pape, jgn la segan2 nak citer kt along. Along sedia mendengar. Jgn pendam sorang2 k…kalau ada, luahkan je. Xkan la ngn kakak sendiri pn nak berahsia.hurm? trust me okay. Kalau along bole tolong, along tolong apa yg mampu.(^_^)
Lepas habes plkn nty, angah g sambung blaja. Blaja sungguh2. jangan main2 da mcm yg sebelum2 ni. Along tahu angah boleh. Angah kne kuatkn semangat syg… Please…along nak adik2 along berjaya. Along sayangkn adik2 along. Maaf la kalau kadang2 along layan cik esah je. X tahu la nape..maybe sbb dy paling kecik n manje kot.hehe

Rasanye setakat ini je lah coretan seorang kakak kepada adiknya. Kalau ada masa, along tulis lg k..saaaayang angah. <3 <3 <3


Akhir kalam, jaga diri n senyum selalu.
Wassalam

IKHLAS DARI,


Along

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

wanna share this post??? ok ^_^

My Awesome BFFs blog's

miaoww...miaoww

Daisypath Anniversary tickers

My Blog List